22. září měla Tesla svůj pravidelný Battery Day , od kterého si mnozí slibovali představení něčeho “opravdu velkého” s potenciálem nakopnout akcie do nebe. Co ale opravdu zaznělo? Přinášíme pár témat: 1) cílem je výroba 20 milionů aut ročně (pozn.: to by znamenalo stát se největší automobilkou světa); 2) výrazný růst výroby baterií, ať už do aut nebo do úložišť: dostat se z gigawatthodin na terawatthodiny; 3) cena baterií by měla v několika příštích letech poklesnout o více než polovinu; 4) recyklace baterií má být levnější než výroba nových; 5) Tesla se vrhne na výrobu levnějšího elektromobilu s cenou 25000 dolarů, přičemž by mělo jít o plně autonomní vůz. SHRNUTO: fanoušci i trhy čekaly konkrétnější plány, tato očekávání krotil sám Elon Musk v předvečer Battery Day. Akcie v předobchodní fázi aktuálně oslabují o 7 % po takřka 5 % poklesu z předešlého dne. Že by se z Tesly stávala “normální” společnost, která již není schopna bombastických, ale obtížně realizovatelných prohlášení?